De fiscus verplicht je om hun oude niet-gebruikte getuigschriften binnen te brengen bij de lokale belastingcontrole.
Sinds 1 januari 2017 moet een verpleegkundige de nieuwe modellen van getuigschriften voor verstrekte hulp gebruiken.
De oude modellen konden nog maximaal worden gebruikt tot 31 december 2016, dit is nu afgelopen.
Wat moet je doen met de niet-gebruikte getuigschriften?
Als je nog oude niet-gebruikte modellen van getuigschriften hebt liggen, dan moet je ze binnenbrengen bij je belastings controlekantoor. De belastingadministratie zal dan onmiddellijk vaststellen dat de getuigschriften niet zijn gebruikt en een ontvangstmelding afgeven aan de zorgverlener. De ingeleverde getuigschriften zullen door de belastingadministratie worden vernietigd. De zorgverlener mag de oude getuigschriften in geen geval doorverkopen, doorgeven of terugsturen naar SPEOS/bpost of het RIZIV. Hij mag ze ook niet bij het papierafval gooien. De zorgverleners kunnen hun bevoegde controlekantoor terugvinden:
- op hun laatste aanslagbiljet in de personen- of vennootschapsbelasting;
- in hun online fiscaal dossier, via MyMinfin;
- via de kantorengids van de FOD Financiën.
Tip: maak zeker voordien een overzicht van de niet-gebruikte nummers, om tijd te besparen.